czwartek, 20 czerwca 2013

TARTA Z ZIELONYMI WARZYWAMI
Podobno sezon na szparagi już się kończy. Więc to "ostatni dzwonek" na przygotowanie potraw z ich udziałem.
Przepis w całości ściągnięty z Kuchni Agaty, ale myślę, że na jego bazie upiekę jeszcze wiele wspaniałych tart - już marzę o kurkowej:-)
Składniki:
1 opakowanie ciasta francuskiego
4 jaja
300 ml śmietany 12%
pęczek zielonych szparagów
mała cukinia
1 por
świeży tymianek 
1 łyżka bułki tartej
3 łyżki startego na grubych oczkach parmezanu
sół, pieprz
łyżka masła
Przygotowanie:
Szparagi myjemy, odłamujemy końcówki, a to co nam zostało kroimy na trzy.
Blanszujemy w gorącej, osolonej wodzie, 2 minuty.
Ciasto układamy na blaszce (ja piekłam w prostokątnej), zawijamy brzegi i posypujemy 1 łyżką bułki tartej. Pora kroimy na plasterki, szklimy na maśle. Cukinię kroimy w kostkę. W misce mieszamy (ja zmiksowałam) jajka ze śmietaną, solą i pieprzem.
Warzywa wysypujemy na ciasto, zalewamy jajkami ze śmietaną, posypujemy tartym parmezanem, układamy gałązki świeżego tymianku.
Blaszkę wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy 40-45 min w 200 stopniach. Jemy na ciepło, ale na zimno też dobrze smakuje:-))




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz