niedziela, 24 listopada 2013

BAJADERKA - SŁODKI KARTOFELEK

Zgodnie z wczorajszą obietnicą przygotowałam z dziećmi bajaderki. Synek kruszył biszkopty i herbatniki, a córcia mieszała i robiła kulki. 
Wyszły całkowicie inne o tych, które możemy kupić w cukierni i całe szczęście! Są przepyszne!
Składniki:
15 dkg biszkoptów (ja użyłam resztek biszkoptu, który pozostał mi po robieniu ostatniego tortu w kształcie butów)
10 dkg herbatników
pół szklanki mleka
2-3 łyżki cukru
10 dkg masła
5 dkg rodzynek
4 łyżki kakao
3 łyżki powideł śliwkowych
3 łyżki masła orzechowego
kakao, cukier puder, siekane orzechy do obtaczania
Przygotowanie:
Rodzynki zalewamy wrzątkiem i odstawiamy. Mleko, cukier i masło zagotowujemy w garnku, odstawiamy do przestygnięcia. Biszkopty i herbatniki kruszymy, dorzucamy do garnka, mieszamy. Masę przekładamy do większej miski, dorzucamy odsączone rodzynki, dodajemy powidła i masło orzechowe, dokładnie mieszamy. Z tak przygotowanej masy formujemy kulki, obtaczamy w orzechach, kakao. Odstawiamy na 2 godziny do lodówki, a potem już możemy jeść. Świetny, niedzielny deser, smacznego!

1 komentarz:

  1. Zapomniałam dopisać, że jeśli masa wydaje się Wam zbyt rzadka, wystarczy dodać więcej herbatników.

    OdpowiedzUsuń