poniedziałek, 11 listopada 2013

MAKARON Z KURCZAKIEM I CZARNYMI OLIWKAMI

Mimo święta, obiad mało świąteczny. Nie przygotowałam gęsiny, ani żadnego innego patriotycznego dania. Dziś poszłam na łatwiznę i zrobiłam makaron.
Składniki:
1 opakowanie ulubionego makaronu
pierś z kurczaka
śmietana 18%
2 ząbki czosnku
mała cebula
pikantne, czerwone pesto
czarne oliwki
sól, pieprz
oliwa z oliwy
Przygotowanie:
Nastawiamy osoloną wodę na makaron i w międzyczasie robimy sos. Czosnek i cebulę obieramy, drobno siekamy. Na patelni rozgrzewamy 2 łyżki oliwy z oliwek, wrzucamy na nią czosnek i cebulę, solimy, pieprzymy, dusimy  na małym ogniu. Mięso myjemy, kroimy drobno, wrzucamy na patelnię, podsmażamy. Po 3 minutach dodajemy przekrojone na połówki oliwki oraz śmietanę, mieszamy, dodajemy łyżeczkę pesto. Dusimy. Gdy makaron się ugotuje, odlewamy go i przekładamy na patelnię z sosem. Mieszamy wciąż podgrzewając, ale tylko chwilkę. Wykładamy na talerze. 
Ja swoją porcję zjadłam popijając francuskim menetou-salon od Henrego Pelle, rocznik 2011. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz