wtorek, 27 sierpnia 2013

JOGURTOWE CIASTO ZE ŚLIWKAMI

Przyznam się, że osobiście nie jestem fanką ciast/placków z owocami. A to ciasto upiekłam specjalnie dla Mamy, która uwielbia śliwki. 
Muszę przyznać, że smak mocno mnie zaskoczył. Wilgotny, cytrynowy spód przykryty rozpływającymi się śliwkami. Chyba upiekę je jeszcze raz:))
Składniki:
1 jajko
15 dkg cukru pudru
140 ml oleju słonecznikowego
1 cytryna
400 ml jogurtu naturalnego
45 dkg mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
80 dkg śliwek węgierek
Przygotowanie:
Do miski wsypujemy mąkę, proszek do pieczenia, sodę, mieszamy. Dodajemy otartą skórkę z cytryny, jeszcze raz mieszamy.
Do drugiej miski wbijamy jajko, cukier, olej i sok z 1 cytryny (uważamy, żeby nie wpadły pestki). Delikatnie miksujemy. Dodajemy jogurt i znów miksujemy. Dosypujemy suche składniki, miksujemy.
Ciasto przelewamy do prostokątnej blaszki wyłożonej papierem do pieczenia. Na wierzchu układamy przepołowione i wypestkowane śliwki (skórką do dołu). Blaszkę wstawiamy do nagrzanego do 160 stopni piekarnika i przez 50 minut pieczemy w termoobiegu, ja ostatnie 5 minut piekłam normalnie (góra-dół). 
Sprawdzamy patyczkiem, czy ciasto się upiekło. Jeśli patyczek jest suchy to wyłączamy ciasto i wystawiamy do wystudzenia, a następnie zjadamy:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz